Ik ben de droom voor iedere retailer

Ik ben de droom voor iedere retailer

Het is duidelijk. Het kan niet anders. Ik ben de droom voor iedere retailer. Gevoelig ben ik voor aanbiedingen, zelfs wanneer ik deze niet nodig heb. Toch vind ik altijd wel een manier om te zwichten voor die commerciële verleidingen.

Een simpel voorbeeld: ik ga naar de Action voor een stekker voor mijn trekhaak. “Ineens” sta ik buiten en bedenk mij: “Heb ik de stekker gekocht? Ik kocht wel een zonnnebril, hoed en een pindareep.” In dit geval ging het goed, de stekker (twee voor de zekerheid, omdat ze maar  € 1,29 per stuk waren en je er met gemak eentje kwijt kunt raken) was inderdaad in mijn bezit. Hoe vaak is het voorgekomen dat ik een willekeurige winkel binnen was gelopen op zoek naar “iets” en bij thuiskomst vast moest stellen dat dat “iets” ontbrak. Dan was er wel nieuw speelgoed gekocht voor de kinderen, een nieuwe theepot voor Mijn Wetenschapper en andere spullen, waarvan ik eerder niet gedacht had deze nodig te hebben.

Iedere keer wanneer ik zo’n winkel binnenstap vol met “verleidingen” zucht ik eerst eens diep. Dan zeg ik heel zachtjes tegen mijzelf: “Je bent sterk, je hoeft alleen te kopen wat je nodig hebt.” Blijkbaar niet hard genoeg.

Mijn record – tot nu toe – staat op € 75,- die ik uitgaf bij Action. Iedereen die daar wel eens geweest is (te oordelen naar de populariteit van de winkels zijn velen daar geweest), weet dat € 75,- in dit geval een goed gevulde winkelwagen oplevert. Sterker nog, het lukte nog net om alles in een winkelwagen te krijgen. Ja, hoe leg je dat thuis dan weer uit…

Dit overkomt mij niet bij een winkel. Mijn Wetenschapper weet dit en heeft mij inmiddels verboden om bepaalde winkels te bezoeken. IKEA is daar een van. Action stond ook op het lijstje, maar we realiseerden ons dat het niet heel praktisch is om deze op het lijstje te laten staan.

Ik weet dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt. Achter mij stond een dame die mij voorgelaten had en haar winkelwagen was ook goed gevuld. Ze liet mij weten eigenlijk alleen maar gekomen te zijn voor een opblaasdier voor in het zwembad…

Kortom, voor iedere retailer ben ik een droom. Aanbiedingen, ze zijn zo ontzettend verleidelijk. Gingen de leuke en écht handige dingen maar eens in de aanbieding… Ik zoek nog naar een goede laptop…

Hoe zit dat eigenlijk met jou? 

Ik ging voor een stekker...
Ik ging voor een stekker…

Ik kwam thuis met een zonnebril en hoed….

Volgen
Samenvatting
Ik ben de droom voor iedere retailer
Titel
Ik ben de droom voor iedere retailer
Beschrijving
Hoe ik gemakkelijk te verleiden ben
Auteur
Gepubliceerd door
De Goede Huisvader

Harm Jagerman

Trotse eigenaar van een website over zijn leven als fotograferende en schrijvende huisvader. Vader van twee kinderen. Schrijft ook graag over auto's en in het bijzonder over Volvo.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: